Ceremoniální dóza Čokoládová dálnice - A
Unikátní originální kousek ze širokého cyklu artefaktů, určených pro ceremoniální kakako, čokoládové dražé a originální čokolády firmy Steiner & Kovařík. Jednotlivé dózy se řadí do souboru, ve kterém jsou zpracovány v široké škále variant - jak tematických, tak technologických.
Dózy se skládají ze dvou částí - horního a spodního dílu.
Jedná se o symbolickou dálnici, která se proměňuje v horskou dráhu a při finálním veletoči dochází k veliké obrátce a proměně. Někde v dálce se tato dálnice promění na mnoho malých bodů - čokoládových bonbónků takzvaného dražé, plného chutného a zdravého ovoce. Bonbony jsou obaleny rezavo hnědou či okrovou čokoládou. Ta se dále proměňuje v ovoce, které ji naplnilo. Tak se postupně celá dózička na čtyřech bočních stranách vyvíjí. A námět na čtyřech stranách pláště dózy tím postupně graduje.
Kategorie: | Ceremoniální dózy |
---|
Je to určitá geneze vývoje výroby od čokoládového plodu, který je na horní straně - víčku - zobrazen jako podélně rozpůlený kakaový plod plný kakaových bobů. Ty vyskakují ke straně a spadají směrem k pestrobarevnému ovoci a květinkám, jež se z první strany v podstatě sunou k delší boční straně, kde jsou výše zmíněné dražé valounky a bonbonky. Tyto pak zpět ústí několika malými body do čokoládové dálnice. Toto je v kostce symbolika geneze čokoládové cesty, která detailně popisuje kompletní výrobu v čokoládovnách Steiner & Kovařík. Po dálnici je možno jet i obráceně. Tak jako se ke konzumentu dostane výsledný produkt - čokoládová tabulka, tak může klient sledovat, kam tato hmota přitéká, co se z ní všechno vyrábí, co se s ní děje a odkud pochází.
Technika: Dóza je vykreslena tužkou na tzv. přežah (800 ˚C) následně je namalována kontura vtavnou barvou a kobaltem a kolorována chloridy kovů - solemi. Po glazování následoval výpal na 1 400 ˚C. Všechny další tóny na tomto objektu jsou takzvané povrchové barvy a listery. Výpaly se liší dle odstínů. Na 820 ˚C se pálí modré, fialové a zelené tóny, hnědé, rezavé a okrové na 780 ˚C a pro tóny červených rudých karmínových, růžových a někdy i světle oranžových se využívá teplota 750 ˚C. Všechny tyto tóny se v součtu projeví jakožto lazurní, čili transparentní a sčítají se s podmalbou chloridů kovů. Tato dóza byla ve výpalu čtyřikrát. V žádném případě se nejedná o takzvaný francouzský porcelán pálený pouze na 1 200˚C.
Každý kus je opatřen spodní straně dózy mezi takzvanou nožkou autorskou signaturou “BO.NO.2022”. Ze všech výše uvedených technologicko-řemeslných postupů je patrno, že se jedná o absolutní ruční a původní tvorbu - autorské dílo nejen co do námětu - obsahu a tématiky, ale i co do formy - atypického technologického postupu a vlastního zpracování. Akademický malíř Boris Nosek tímto zaručuje originalitu, původnost a výsadní autorství tohoto díla.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.